16.06.2020 Tarihte Bugün- 16 Haziran;

Akif Er

Aktif Üye
Yönetici
Vip Üye
8 Kas 2019
311
79
28
16.06.2020 Tarihte Bugün- 16 Haziran;

1815Napolyon'un son zaferi Ligny meydan muharebesi ünlü Waterloo Savaşı'ndan iki gün önce gerçekleşti.
1903Ford motor şirketi kuruldu.
1919Merzifon isyanı.
1919Yörük Ali Efe, Yunan müfrezesini imha etti.
1920Yara bandı Earle E. Dickinson tarafından icat edildi.
1923Nezihe Muhiddin önderliğinde Kadınlar Halk Fırkası kuruldu.Kadınlara siyasi haklar istenilince basında alay konusu oldu.Parti kapatalınca Nezihe Muhiddin Türk Kadınlar Birliği'ni kurdu.
1940Litvanya'da komünist yönetim kuruldu.
1950TBMM,Türkçeleştirilmiş ezanın eskiden olduğu gibi Arapça okunmasına dair kanunu kabul etti.
1963Vostok 6 ile dünya yörüngesine fırlatılan Rus kozmonot Valentina Tereshhova, uzaya seyahat eden ilk kadın oldu.
197015 Haziran'da başlayan İzmit Gebze'den İstanbul'a işçiler yürüyüşe geçtiler. Yürüyüş sırasında geçilen yerlerdeki işçiler yürüyüşe katıldı. 15-16 Haziran işçi direnişi 16 Haziran'da 3 kişinin ölmesi ve İstanbul ve Kocaeli'de sıkıyönetim ilan edilmesi ile sona erdi.
1973TRT - MEB ortaklığıyla hazırlanan üniversite giriş sınavı hazırlık kursları televizyondan yayınlanmaya başlandı.
1983Yuri Andropov SSCB başbakanı oldu.
1991Başbakan Yıldırım Akbulut istifasını Cumhurbaşkanı Turgut Özal'a verdi.
20009. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'e Devlet Şeref Madalyası verildi.

Tarihte Bugün Doğanlar (16 Haziran);
1613John Cleveland, İngiliz şair (ö. 1658)
1813Otto Jahn, Alman arkeolog (ö. 1869)
1858John Peter Russell, Avustralyalı ressam. (ö. 1930)
1938Joyce Carol Oates, yazar
1952Yıldırım Öcek, tiyatro ve televizyon oyuncusu
1955Giuliana Salce, İtalyan yürüyüşçü
1961Can Dündar, araştırmacı gazeteci - yazar
1971Tupac Shakur, müzisyen (ö. 1996)
1980Nehir Erdoğan, oyuncu
1982Rəşad Fərhad Sadıqov, Azeri futbolcu
1983Naz Elmas, sinema, televizyon ve tiyatro oyuncusu
1986Fernando Muslera, Uruguaylı futbolcu

Tarihte Bugün Ölenler (16 Haziran);
1752Joseph Butler, İngiliz filozof (d. 1692)
1944Marc Bloch, Fransız tarihçi (d. 1886)
1953Margaret Bondfield, İngiliz politikacı (d. 1873)
1958Imre Nagy, Macar siyasetçi (d. 1895)
1966Şakir Zümre, Cumhuriyetin ilk sanayicisi. (d. 1885)
1977Wernher von Braun, Alman bilimadamı (d. 1912)
1979Ayşe Sıdıka Avar, Türk öğretmen. (d. 1901)
1979Ayhan Işık, Türk sinema oyuncusu (d. 1929)
1979Nicholas Ray, ABD'li film yönetmeni (d. 1911)
1994Kristen Pfaff, ABD'li bas gitarist (d. 1967)
2006Cüneyd Orhon, Kemençe sanatçısı (d. 1926)

1592283724861.png
Ford Motor Company,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
tarafından
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'de 16 Haziran 1903 tarihinde kuruldu. Şu anda merkezi
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'dadır.

Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'da dünyada ilk otomobil üretimine adım atan, otomotiv sektörü liderlerinden Ford Motor Company, 6 kıtada, 200 pazarda araç üretip, dağıtmaktadır. Dünya genelinde yaklaşık 187.000 çalışanı vardır
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
. 2007 yılı cirosu 172,455 Milyar dolardır Ford Motor Company’nin ana ve bağlı otomotiv markaları
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
, Ford,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
ve
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
’dir. Otomotivle ilgili hizmet kuruluşları Ford Motor Credit Company ve Hertz’i de kapsamaktadır. Ford
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
ve
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'i 2008 yılında bir Hint şirketi olan
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'ya,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'yu ise 2009 yılında bir Çin şirketi olan
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'e satmıştır.

Ford oldukça yüksek sayıda üretime geçerken; endüstrinin de genel anlamda gelişmesinde büyük rol oynadı. Ford,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'nin düşüncelerini kullanarak değişebilir parçaları kullanıyordu. Böylelikle, arabalar daha düşük masraflarda üretilebiliyor ve yenilenebiliyordu.


12 kişinin 28.000 dolar yatırım yaparak kurduğu Ford günümüzde en fazla otomobil satan markalardan biri konumundadir. Şirket ilk arabasını 20 Temmuz 1903 yılında yapmıştır. Daha sonra Henry Ford'un şirket ve fabrika çalışanlarına da otomobil sahibi olabilme olanağı sunarak geliştirdiği
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
1908 yılında piyasaya sunulmuştur. Henry Ford'un seri üretim metodunu bulmasının üretim hızını arttırması ve maliyetleri düşürmesiyle beraber 1913 yılında 12.5 saat olan şasi üretimi süresi 2 saat 40 dakikaya düşmüştür. Bunun yanı sıra Ford, aynı dönem içerisinde çalışanlarının maaşlarını 2 katına çıkararak günlük 9 saatlik çalışma sürelerini de 8 saate düşürmüştür. Rakip şirketler bunu kapitalizme uygun görmese de yıl sonunda Ford Amerika'daki tüm arabaların %50'sini üretiyordu. 1918 yılında ise, ülkedeki arabaların yarısı Model T olmuştu. Bunun yanı sıra, bu modelin fabrika çıkış renginin siyah olmasının sebebi de siyah boyanın en hızlı kuruyan boya olmasıydı. 1927 yılında Model T yerini
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'ya bıraktı.

Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
sonrasında yaşanan Amerika'daki
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
döneminde ise, Amerika'daki tüm şirketlerde olduğu gibi Ford da bir çöküntü yaşadı ve birçok fabrikasını kapatmak zorunda kaldı.
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
döneminde tank üreterek şirket ayakta kalmaya çabalarken, savaş sonrasında Ford tekrar eski günlerine dönmeye başladı.

1955 yılında halka açılan Ford, sonraki yıllarda
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
ve
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
başta olmak üzere birçok ülkede fabrikalar açtı. Türkiye'deki ortaklığı %51 The Ford Motor Company, %49'u Otosan A.Ş olarak başladı. 3 Ekim 1997 tarihinde imzalanan bir anlaşma ile Ford ve Otosan hisselerini eşitledi. Böylece Otosan A.Ş. yeni ismiyle Ford Otomotiv Sanayi A.Ş., yani Ford Otosan ortaya çıkmış oldu.

1997 yılında ortaklık eşitlenmesinden sonra Ford Avrupa'nın, ekonomik bulmadığı için askıya aldığı bir proje, Türkiye'nin üretim kabiliyeti ve ekonomik koşulları nedeniyle Türkiye'ye aktarıldı. Bu projenin gerçekleştirilebilmesi için 150.000 adetlik bir kapasiteye ihtiyaç vardı ve İstanbul fabrikası bunun için uygun değildi. Böylece yeni bir yer arayışına başlandı. Birkaç alternatif yer değerlendirildi, sonunda
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'te deniz yoluna açık bir arsa bulundu.

Ulaşılan bu seviye ile
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
Kocaeli Fabrikası,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
Fabrikaları arasında denetçiler tarafından 2002, 2003, 2004 ve 2005 yıllarında "Best Plant In The World" olarak adlandırıldı ve en iyi notu elde edip birinci oldu.

Bir dönem
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'yi satın alan Ford,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'nin yarış takımını, Ford'un yönetmesini istememesiyle bu anlaşmayı bozdu. Bunun peşinden gelen büyük bir rekabet; Ford'un
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
modeli ile Ferrari'yi yenmesiyle sona erdi. Bunun ardından bu efsane model hem yarışlardan, hem de üretimden çekildi.

Ford'un merkezi günümüzde
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'nde bulunmaktadır. Bünyesinde
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'u da bulunduran Ford ayrıca
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'ya da ortaktır. Bunun yanı sıra Amerika Birleşik Devletleri'nin en büyük araba kiralama şirketlerinden biri olan
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'in de sahibidir.

2005 yılında spor modeli
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'e yeni bir yüz sunmuş olan Ford, tasarımında eski Mustang'in ruhunu yansıtan agresif çizgilerini koruyarak 3 farklı modelle beğenileri toplamıştır. 45 yıldır Mustang efsanesini üreten Ford, 2010 modeliyle Mustang'e yeni bir boyut getirmiştir.


1592283820350.png

Şakir Zümre (d. 1885,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
- ö. 16 Haziran 1966) Cumhuriyet döneminin ilk sanayicisi,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'nın ilk Türk özel "uçak
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
" fabrikasının kurucusu, hukukçu.

İlköğrenimini Varna’da tamamladıktan sonra
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
’ye gitti. Lise eğitiminden sonra 1908 yılında Cenevre’de hukuk fakültesinden mezun oldu.

Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
sırasında, Varna Türk milletvekili olarak Bulgar Parlamentosu'na 17 Türk temsilciden biri olarak girdi. Mareşal
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'ın yakın akrabasıdır. Aynı yıllarda
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
’da Yarbay rütbesiyle Türk Askeri Ataşeliği görevinde bulunan
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
’le tanıştı ve yakın arkadaşlık kurdu.
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
’na destek vermek üzere yurt dışından Anadolu’ya silah ve cephane gönderdiği gibi savaş sanayisinde değerlendirilmek üzere Türkiye'ye usta ve teknisyen bulunmasında da yardımcı oldu. Bu üstün hizmetleri nedeniyle Beyaz şeritli
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
aldı.

İstiklal Savaşı'ndan sonra Türkiye’ye dönen Şakir Zümre, Atatürk’ün onayıyla Türkiye’nin savunma sanayisinin ilk özel sektör fabrikasını kurdu. İlk üretimler Bulgaristan’dan getirilen yabancı teknik kadro ile yapılırken zamanla yetiştirilen Türk işçiler 1930’lu yıllarda Bulgar teknisyenlerin yerini aldı.

Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'nin ve
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'nin ihtiyacı olan ilk silah ve cephaneler, ilk Türk denizaltı su bombaları, Şakir Zümre Fabrikası tarafından üretildi. 100 kg, 300 kg, 500 kg, ve 1000 k’lık uçak bombaları ve çeşitli yangın bombaları bu fabrikada seri olarak üretilmiştir. Türk Deniz Kuvvetlerinin gereksinimi olan çeşitli boylardaki su bombaları ve cephaneler de fabrikanın seri üretimleri arasındadır. İlk Türk denizaltı su bombaları da bu fabrikada üretilmiştir.
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.


Şakir Zümre Fabrikası, yalnızca yurt içi ihtiyacı olan üretimle yetinmeyerek, 1937 yılında yurt dışına, hatta Yunanistan’a silah ve cephane ihraç etmiştir.

Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'nın sonunda,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'nin yaptığı silah yardımı sebebiyle Şakir Zümre Fabrikaları, silah ve cephane üretimini terk ederek, Türkiye’de büyük isim yapacak olan "Şakir Zümre" marka
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
üretmeye başlamıştır. Sanayicilere tanınan hakların geliştirilmesi amacıyla yapılan ve Türkiye'nin 2. büyük iktisat kongresi olan "
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
"ne katılanlar arasındadır
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
.

Şakir Zümre’nin 1966’da ölümünden sonra faaliyetini ancak 4 yıl daha sürdürebilen fabrika, 1970 yılında kapatılmış, büyük bir sınai potansiyel kaybedilmiştir.
 
Üst