Alias Studio Tools Temel Eğitim klavuzu Türkçe

Emrah Burulday

Administrator
Yönetici
3 Ağu 2019
429
141
43
Alias Studio Tools Temel Eğitim klavuzu Türkçe

İÇİNDEKİLER
· Önsöz
· Nurbs Modelleme Tarihçesi ve Matematiksel
açıklaması 1
BÖLÜM l
· Studio Tools’ a Giriş ve Arayüz
o Genel görünüm 5
o Palette & Shelves 5
o Belli başlı Simgeler 6
o Control Panel 8
§ Direct modelling
§ Diagnostic shading
o Menüler 9
o Prompt Line 14
o Layer mantığı ve kullanımı 14
· Kullanım & Temel Komutlar
o Objects Tab ve Basit Objeler 16
o Zoom Pan Rotate 17
o Eksenel (Ortographic) Çalışma Mantığı 18
o Snap (kilitlenme) Seçenekleri 19
o Pick Araçları 20
o Pivot Mantığı 21
o Xform Araçları 22
o Ölçülendirme 23
o Marking Menüleri 24
o Hotkeys 25
o Construction Araçları 25
· Uygulama
o Sandalye Modelleme
· Modellemeye Giriş
o Curve anatomisi 27
o CV ve Edit points kullanımı 28
o Curve Derece mantığı 28
o Curve Parameterization 30
o Multi Knots Kavramı 31
o Position Tangency Curvature kavramları 32
o Rational Non- Rational Kavramı 33
o Kaliteli Eğriler ve Yüzeyler 34
o Curves 35
§ Spline curves
§ Keypoint Curves
§ Blend curves
o Trimming Curves 38
o Surfaces 39
§ Set Planar
§ Extrude
§ Revolve
§ Square
§ Draft
§ Rail
· Uygulama
o Çaydanlık Modelleme
· Modelleme ile ilgili Detaylar
o Trimming Surfaces 45
o Curve On Surface Mantığı 46
o Construction History 46
o Locators 47
o Evaluation (Sınama) Araçları 47
o Shell Kavramı 48
o Shell Union - Intersect – Subtract 49
· Önemli Modelleme Komutları
o Curve Edit Araçları 50
o Object Edit Araçları 52
o Surface Araçları 55
o Surface Edit Araçları 58
BÖLÜM II
· Sketching & 2D Rendering
o Çizim ve Modelleme modları 62
o Image Menüsü 62
o Image Layer ve Image Plane farkı 62
o Layer Mantığı ve Paint Layers Penceresi 63
o Brush Araçları 65
o Colour Editor ve Brush Editor Ayarları 65
o Önemli Komutlar 67
o Project Sketch 68
o Shapes & Masks 69
· Uygulama
o Örnek Çalışma
· Rendering
o Render Menüsü 71
o Multi Lister Penceresi 75
o Enviroment Ayarları 76
o Studio Tools Işık Çeşitleri 77
o Genel Işık Ayarları 83
o Shader Ayarları 87
· Uygulama
o Çaydanlık Render Çalışması
· Map & Texture Kaplama
o Map Penceresi 96
§ Surface Textures
§ Enviroment Textures
§ Solid Textures
o Bazı Önemli Bilgiler 102
§ Multi Lister İkonları
§ Resim Dosyalarını Ekleme
§ Layered Shader
§ Copy Parameters
o Projection Mapping 104
o Texture parametreleri 108
§ Genel Parametreler
§ Surface Texture Parametreleri
§ Solid Texture Parametreleri
o Bazı Önemli Textureların Parametreleri 112
§ File Texture
§ Stencil Texture
o Resimleri Dosya İçinde Kaydetme 114
o Camera Edit 114
· Uygulama
o Çaydanlık Render Çalışması 2

NURBS Modellemenin Mantığı
NURBS Alias ve birçok endüstriyel ve mekanik tasarım
programının matematiğine verilen isimdir. Bu matemetiği
kullanan bütün programlar kendi aralarında veri kaybı
olmadan dosya alış-verişi yapabilirler.
NURBS eğrileri, tasarımda ve geometrik şekillere ait
verilerinin dönüştürülmesinde endüstri standardı olmuştur.
Birçok ulusal ve uluslararası standartlarda (IGES, STEP,
PHIGS, vb) NURBS tanımlanmıştır.
N.U.R.B.S. : Non-Uniform Rational Basis Splines
· Non-Uniform bir eğrinin (curve) ün parametrik
olarak dağılımı ile alakalıdır. Non-Uniform eğriler
herşeyden önce, Bezier eğrilerinin tanımlanması
içinde ihtiyaç duyulan Multi Knots (Modellemeye
Giriş>Curve Anatomy kısmında daha detaylı
açıklama bulabilirsiniz) kavramına izin verirler.
· Rational matematiksel tanımın altında yatan anlam
ile alakalıdır. Bu özellik NURBS’ ün free-form
eğrilere ek olarak, tam konik veya tam daire gibi
parabolik eğrilerin ve elipslerin tanımlanabilmesine
yarar.
· B-splines ise parametrik tanımları olan parça bazlı
polinomal eğrileri temsil eder.

Rar Şifresi:
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
 

Ekli dosyalar

  • Alias Studio Tools Temel Eğitim klavuzu Türkçe.rar
    1.7 MB · Görüntüleme: 2
Geri
Üst